Daarom sê hy die kerk moet nuut oor gebed dink, soos oor ander geloofsbegrippe.
As voorbeeld noem Cruywagen die gebed dat God ’n mens in jou motor op die pad moet bewaar.
Dit werk nie so nie, sê hy.
Hy ken drie gesinne wat gebid het dat God hul kinders moet bewaar en elkeen van dié gesinne het twee kinders in padongelukke verloor.
Net so maak het nie vir hom sin om vir reën te bid nie.
Hy glo nie dat God in die weerstelsels ingryp nie. Daar is groot natuurkragte wat dit beheer.
Dit beteken nie dat hy gebed wil afskaf nie. Cruywagen vul dit egter met ander inhoud.
As jy op die pad gaan, verduidelik hy, is dit jy wat moet wakker wees.
Daarom moet jy bid dat die Here jou versigtig sal maak.
“Eintlik praat ek dus met myself,” sê Cruywagen. Ten diepste is gebed vir hom ’n gesprek met homself met God as aanhoorder daarvan.
Só gesien is gebed vir hom baie sinvol. In aansluiting by die ou Oosterse kerklike tradisie van meditasie meen hy mense behoort meer tyd aan stilte saam met God te bestee.
Gebed is vir hom een van verskeie godsdienstige begrippe wat nuut vertolk moet word “op ’n manier wat werk”.
Ten diepste gaan dit oor die manier wat ’n mens God verstaan. Hy het afgesien van die tradisionele teïstiese siening van God wat baie kerkmense nog huldig en noem sy benadering ’n nieu-teïstiese siening.
Cruywagen dink egter nie dat hy daarmee die kerk ondermyn nie, inteendeel. Waar ander mense sy soort sienings as die Trojaanse perd binne die NG Kerk sien, dink hy daaraan as die ridder op die wit perd wat tot die kerk se redding kom.
Hy ken byvoorbeeld jong mense wat niks meer van die kerk wil weet nie, maar op ’n manier nog aan God wil vashou. Hulle vind aanklank by sy manier van dink.
Self sê hy ook hy staan by die Bybel as die Woord van God en die belydenisskrifte.
Ja, hy kry soms baie lelike teenkanting van Christene, maar sy gemeente verstaan hom. Hulle voel rustig oor sy manier van dink en preek.